دبیرستان دخترانه بشارت نکا

علمی سرگرمی تفریحی آموزشی

دبیرستان دخترانه بشارت نکا

علمی سرگرمی تفریحی آموزشی

عید قربان مبارک

عید قربان برهمه دانش آموزان  مبارک باد


altایران اکونومیست: در استقبال از سپیده باید سپید پوشید و دو رکعت نماز باران به زلالی خواند و از خود تا خدا دوید . عید سعید قربان بر همه بندگان صالح خدا مبارک باد.

به خانه ای ساده و بی آلایش رفتیم که هیچ غل و غشی ندارد. زلال زلال همچون اشک چشمان کودکی معصوم. طوافش کردیم، هفت بار ، به تعداد هفت شهر عشق.
دور و برمان را که نگاه می کنیم همه گونه آدم هست.سیاه، سفید، فارس، عرب و... اما همه یکسان اند. هیچ تفاوتی میانشان نیست. همانگونه که رحمت اللعالمین اش از برای خود تفاوتی را نمی دانست با دیگر مردمان.به جایی می رویم که عشق را می توانی بچشی و باز هفت بار می رویم و می‌آییم به اندازه هفت شهر عشق.
هاجر را می بینیم که چگونه سراسیمه برای فرزندش عطش دارد و آب می‌خواهد، اما در آن بیابان سوزان جز باران خورشید و ماسه های داغ و تفتیده نیست.
هفت بار در این گرما می رود و می آید ، آخر بار چشمه ای را زیر پای دردانه فرزندش می بیند و همان می شود ، چشمه آب زمزم.
از آن حال و هوا که بیرون می آیی به سوی بارگاه آسمانی و خورشید گونه پیامبر اعظمش می روی که تو را می خواند. پیامبری که خدایش رحمت اللعالمین اش می خواند.
در کنارش غمی جانکاه آرمیده است. به سوی اش می روی هق هق گریه های این غم را می شنوی و آنگاه خود نیز ناخودآگاه همراهی می کنی. مجالی بدهند، کنار بقیع مظلوم روی خاک می نشینی ، دلت می گیرد. قلبت می خواهد از سینه برون آید ، از آن همه غم.
همه اینها را که انجام می دهی تازه می رسی به اصل مطلب ، که قربانی کردن است. همه اینها را انجام می دهی تا «نفس» را در روز عید قربان ، سر ببری ، بیندازی جلوی پای شیطان.
ابراهیم که سربلند بیرون آمد از آن آزمایش الهی ؛ ذبح عظیمی بود که هر دو ، هم ابراهیم و هم اسماعیل با معجزه عشق ، سربلند بیرون آمدند.
صدای پای عید می آید ، عید قربان، عید سرسپردگی و بندگی به درگاه احدیت است.عید قربان ، عید زاییده شدن انسانی نو از پس آن منیت های هوی و هوس است.
عید قربان ، روز جان باختگی و قربانی کردن در پای معشوق است.
خویش فربه می نماییم از پی قربان عید کان قصاب عاشقان بس خوب و زیبا می کشد
آن گمان ترسا برد مومن ندارد آن گمان کو مسیح خویشتن را بر چلیپا می کشد
نیست عزرائیل را دست و رهی بر عاشقان عاشقان عشق را هم عشق و سودا می کشد
آنچنان شیرین و خوش در پای او جان می دهیم کان ملک ما را به شیر و شهد و حلوا می کشد
«مولوی»
هنگامی که بازمی گردیم از خانه دل ، عید قربان را به یاد داشته باشیم و پیش از آن که بازگردیم دعای قافله سالار عشق، حسین (ع) را در روز عرفه یاد آوریم که «خدایا ، به خاطر گناهانم مرا به شقاوت دچار مساز و مقدر کن که سرنوشتم به خیر و صلاح من باشد».
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد